Udržet si klid i přes soudy druhých

Souzení
Moje letní jízda na kole a s tím spojená zkušenost je přesně ten příklad, jak se dá lehce sklouznout k souzení druhého. 

Jel jsem se projet na kole a musel přejet železniční most úzkou uličkou. Na mostě se míjejí cyklisté, neboť je součástí cyklostezky.

Protože most vede přes řeku Berounku a pod mostem je zurčící jez a krásné panorama, mnozí cyklisté se zastaví a kochají se. Tak jsem tak učinil i já zastavil se a rozhlížel se po krásné krajině. Najednou za sebou slyším pozóórr, otočím se a na kole se ke mně blíží cyklistka závodnice. Přitiskl jsem tedy sebe a své kolo k mostnímu zábradlí ať může chvátající žena projet, no moc místa tam nebylo... 

Cyklistka asi někam chvátá, tak projíždí těsně vedle mne a vzápětí zavrávorá a položí se i s kolem na zábradlí. 
Dělám si starosti zda je paní v pořádku, ale hned dostávám sprchu... 
Slyším: "Nooo, a mobil mi spadl do vody, to je v pr.... To tady musíte tak stát uprostřed!?" 

Paní mne probodává očima a hned ví kdo za to může, no přeci já. Bezradně kouká do vody přes zábradlí a zase na mne jako bych jí tam ten mobil hodil já. 

Samozřejmě jsem odvětil, že ať na mne nehudruje, že jsem nebyl ten kdo jí tam ten mobil hodil a hledíc na prázdný jednoduchý úchyt mobilu mi bylo jasné, že by ten mobil vypadl, při sebemenším karambolu.

Dopustil jsem se i já soudu, když jsem paní odvětil otázkou, proč neslezla z toho kola a neobešla mne v klidu, pak by se to bývalo nestalo. 

V ten moment paní cyklistku vůbec nezajímalo, že má své kolo uprostřed v cestě a že já nemohu projet, ale chápal jsem ji. S vědomím, že už se teď stejně nic dělat nedá, paní poprosím o uvolnění cesty a pokračuji dál v jízdě. 

Soudíme druhé skoro denně, ale následky svého jednání málokdy umíme připustit. 

Nikdy nesuď, když nevíš co předchází jednání druhých a jak se zachováš v dané situaci ty osobně. 

Přeji vám krásné dny přátelé, bez zbytečných soudů...

Psát na svou zeď, spíš než na zeď ostatních

Komentáře

  1. Velký palec nahoru za výběr songu ;-) Perfektní!!!

    Soudit druhé, velké téma... pro někoho dokonce až i smysl života :-( Jenže právě ten, kdo nejvíc soudí ostatní, by se měl zaměřit sám na sebe. Jinak samozřejmě jsme jenom lidi, občas k tomu sklouzneme každý :-)

    Super, Péťo, Tvůj blog je prima, na ostatní nehleď... ať tu jen ten, kdo tu býti chce a komu to dává smysl 💚

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Milí přátelé, čtenáři mého blogu. Ocením jakoukoluliv zpĕtnou vazbu, rád bych, aby tento blog byl interaktivní a proto uvítám vaše náměty o kterých by jste rádi četli. Je pro mne výzvou zpracovat jakékoliv téma.
Vyzkoušejte mne...
Budu se snažit kápnout vám do noty.
Vážím si zpĕtné vazby v podobĕ vašich komentářů.
Komentovat může každý bez omezení v rámci slušnosti a lidskosti s ohledem na slušné mravy. Dĕkuji!
S úctou
Petr

Oblíbené příspěvky