Šaškárna

Zimomření
"Kurnik šopa co to je, na co si ten šašek počmáraná hraje", je slyšet z jednoho kouta do druhého. "Musíme ho umlčet, než nám přeroste přes hlavu, komediant jeden!"

Svět je jedna šaráda a čas je šaškův ráj. Čas hraje s námi a také proti nám.

Každý se o něco snažíme a vlastně nevíme o co. Jsme jedna velká manéž polívky a nemusí to být zrovna ta Bolkova. (Šaškové počmáraní)

Sociální sítě jsou jeden velký hrnec vroucí polévky. Polévky ze které jde mnohdy zima, přímo z ní čiší mráz až praští. Ta polévka je vločková, neboť vločka za vločkou ulpívá na zdi soukromé, kteráž se nazývá honosně, timeline, časová linka. Linka čeho, ptám se!?

V přírodě jsou vločky sněhové, každá jiná, osobitá a nenahraditelná, na síti jsou vločky téměř jedna jako druhá, často kopie. Tváří se vzletně, musí přec působit a neuhnout ze zadaného směru, běda, když vločka je odlišná  a odbočí, byť jen kousek vedle, to pak všechny z ní hned zebe.

Nejlépe si jí nevšímat a nechat ji roztát, ať po ní nezůstane ani stopa. Zebe tě z těchto slov? Mně také, především z reality jež je zimomřivá. Světová situace je praštící mráz, pohlcující vše dobré a produkující třesoucí se postavy jak z hororových scén Alfréda Hytchcocka.

Jsem šašek počmáranej, dobrá tedy. Obklopen mrazícím povětřím, žiji jako ve snu, čas odbíjí svou vteřinu za vteřinou a já si říkám nevzdávej to, celý svět není Sibiří či Severním pólem.

Hýčkám svou vločku, je má jediná, nenechám ji roztát a nebo zmrazit na kámen.

Vyzývám všechny, kteří mají touhu ukázat světu svou vločku, jako ojedinělý otisk svého já, ať ji spojí s vločkami druhých, těch, kteří nevydávají vločku jako kopii vyjíždějící z tiskárny v mnoha výtiscích, ale modelují vločku jedinečnou, svou a přesto přesně zapadající do vloček druhých. Ty se spojí v jednu velkou lavinu dobra, která převálcuje praštící balast jako vytapetovaný na zmrzlé planině.

Kraj pak zahalí jemnými vločkami utkaný koberec, čistotou zářící svět. A snivý mrazivý obraz šašků počmáraných se rozplyne a odletí do dáli na nadýchaných perech snů.

Ptám se. Sním a nebo bdím? Už ani vlastně nevím, ale jedno vím jistě.
Nikdy to nevzdám, tak to je... Ať praští sebevíc, vločku dobra v sobě uchovám!


Protože to nevzdám GUMP

Komentáře

  1. Fascinuje mne Tvůj výběr písní. Skvělá!!! Stejně jako videoklip!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Tome za názor. Nevím čím to je, ale když něco napíšu, chci aby to ladilo i s videem či písní a vyhledávám je on-line až po napsání příspěvku. Ačkoliv mám nějakou představu, přesto se mi při vyhledávání nabídne to, co jsem třeba ani nehledal, ale sedí to jako hrnec na pr..l. A tak to tam šoupnu. Děkuji za tyto 'náhody', ale nepřestávám se divit!

      Vymazat
    2. Tahle Tvá myšlenka ke mně nepřichází poprvé.... jen pokud budeme každý sám sebou, za sebe, nebát se své jedinečnosti, jen tak se nakonec všichni můžeme spojit a být jedno. A tam postupně směřujeme všichni, jen někdo dříve a někdo později.... jednou. Věřím tomu...

      Vymazat
  2. A tuhle písničku mám ráda, je móóóc fajn :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Milí přátelé, čtenáři mého blogu. Ocením jakoukoluliv zpĕtnou vazbu, rád bych, aby tento blog byl interaktivní a proto uvítám vaše náměty o kterých by jste rádi četli. Je pro mne výzvou zpracovat jakékoliv téma.
Vyzkoušejte mne...
Budu se snažit kápnout vám do noty.
Vážím si zpĕtné vazby v podobĕ vašich komentářů.
Komentovat může každý bez omezení v rámci slušnosti a lidskosti s ohledem na slušné mravy. Dĕkuji!
S úctou
Petr

Oblíbené příspěvky