Proč psát blog

Souznění
Už kdysi dávno, když byl vynalezen papyrus a ještě dávněji, kdy byly vypáleny první hliněné tabulky, ba v daleko dřívějších dobách, kdy bylo tesáno do kamene, už tehdy se projevila touha zvěčnit své myšlenky a předat je dál.

Tato touha trvá dodnes, můžeme bádat v kronikách a číst o dobách a skutcích dávno minulých a vnímat pisatelův náhled a projev zaznamenán na pergamenu a ptačím brkem psaných myšlenek, skutečných i smyšlených záznamů jež přetrvávají věky.

V dnešní době sdílení svých myšlenek po internetu, kde stopa našich vyjádření zůstává nesmazatelně na další věky zaznamenána přes servery serverů v datech jedniček a nul, v článcích webů nezměřitelné šíře a blogů, které nám jsou k srdci blíže. V tento čas mám přání, aby se má stopa, můj životní příběh, zapsal do vesmírné paměti a já se nemusel stydět za to, jak jsem žil.

Je podzimní sychravé počasí, sedím u počítače a myšlenky jsou vyťukávány na klávesnici, venku prší, kapky bubnují na střechu a já mám pocit, že tančím mezi kapkami deště, mezi kapkami jež dodávají životadárnou vláhu pro život a proto píši blog, svou stopu, která má možnost setkat se se stopou tvou.  Píši, neboť život miluji.

Kdybych držel v ruce ptačí brk a namáčel jej v inkoustu, byla by to jiná doba. Nyní však vnímám ptačí lehká pírka v nás a tato pírka jsou unášena s přidruženým chmýřím do světa. I ty vlastníš takové pírko. Pošli jej dál, smoč jej v inkoustu svého srdce a foukni z plných plic, ať se pírko rozepíše a vtiskne tvůj otisk do éteru a každý, ať má možnost ten vtisk zaznamenat a připojit ten vlastní. Jako vrána k vráně sedá, tak i dobro k dobru.

Jistě máš co sdělit a předat, to co je hluboko v tobě ukryto, dej to najevo a zvaž zda není čas vytvořit otisk svůj vlastní. Napiš blog, budu jej číst bez očekávání a přesto s velkou touhou načerpat něco z tebe. 

Neříkej na to já nemám, nikdo mně nebude číst. Dej tomu šanci a uvidíš. I já jsem měl pochybnosti do toho jít, předat sám sebe však byla síla, která mne táhla už od dětství. Získal jsem podporu od svých skutečných přátel a za to jim vřele děkuji. Oni vědí! 
 
Vzpomínám si na školní léta , kde v první třídě byly dřevěné lavice se vsazenými kalamáři, plnými modrého inkoustu a u nich položena pírka spolu s namáčecími pery a jejich ostrými kovovými hroty. Nato nás prvňáčky paní učitelka Malá vyzvala k výběru.

Mne zaujal lehký bílý ptačí brk, jemně jsem jej uchopil do svých prstů, smočil v inkoustu a mým počátečním výtvorem na psací tabulce byla kaňka, kterou jsem vypijákoval připraveným savým papírem a jal se psát první písmena.

Okouzlen jsem byl natolik, že jsem si téměř jist svým předurčením modelovat slova s lehkostí a něhou.

Můj život byl občas protkáván nějakými těmi kaňkami a teď mohu říci, že je veden pevnou rukou a vyluzuje ladné tóny okrasného písma.
 
Cítím lehkost jako bych měl křídla, jsem vděčný za ta ptačí pírka.

Roztáhni křídla a leť, na cestě tě čeká překvapení.
Užívej si! 

Ze srdce Petr


AnnaKVEVO

Komentáře

  1. Ahoj Peťo 😊 Jsi skvělý človíček ze stejný planety jako já 😉
    Pomalu se dopracovávám k tomu, že začnu blogem a časem i víc. Otevřu šuplík, kde jedna malá holka a později pak i puberťačka psala právě jen do toho šuplíku. Něco opráším a vdechnu tomu opět život. Život ze zkušeností, ale s ,,nadhledem" nedospěláka 😉 A přidám k tomu i něco z toho šuplíku co je v hlavě a je tam zatím zamčeno.
    Naštěstí, to co mě kdysi ranilo, beru dnes jen jako zkoušku. Stejně jsem si psala ... ano potají, ale psala, prostě proto, že mne to bavilo a písmenka mi pomáhaly.
    Vím, že ten čas přijde 👍🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Gabčo, ano jsme ze stejný planety, to ostatně všichni.
      Ale my dva zvláště, tak jsi to myslela, viď?
      Těším se na Tvůj blog. Myslím, že čas nastal!
      Bylas jednou z těch skvělých lidí, co mi dali podporu
      a jsem za to moc rád...

      Vymazat
    2. Přesně tak jsem to myslela 😉
      Stačilo jen malinko, abych Tě postrčila....jsi skvělý!!!
      A já jsem moc ráda, že jsi do toho šel s takovou vervou 👍

      Vymazat
    3. I malinko, může být hodně. Děkuji Gabčo...

      Vymazat
  2. Péťo, když čtu co a jak píšeš, mám pocit, že to tak nikdy nedokážu, ale každý z nás je jiný a má jiný styl. Já si stejně jako Gabča psal do šuplíku, básně, písně, povídky, deníky, ale to vše je nenávratně pryč, spálil jsem to před mým odjezdem do zahraničí. No asi je čas začít dolovat z hlavy. Přibyly zkušenosti i příběhy a jak píše Gabča nahoře "nadhled", teď jen si najít ten čas na psaní. Zatím je to stále hektické, ale já věřím, že to už brzy změním.

    Péťo, jsi pro mne inspirací a moc krásně píšeš. Jsem rád, že ses do toho dal. Držím palce a děkuji za příspěvky. ��������������

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Tome, určitě máš pravdu, že každý máme svůj osobitý styl
      a v tom je právě ta rozmanitost, nejsme úplně stejní a tak je svět
      zajímavější. Máme však v sobě všechno to co je zásadní, dobro.
      Hezky se čtou Tvé řádky, děkuji. Vždy jsi mne podporoval
      a podporu máš i u mně.
      Těším se na Tvůj blog...

      Vymazat
    2. Přesně tak, zatím je to vše moc hektické. Rozhodně se tomu nebráním.
      A na tvůj blog Thomasi se také těším. Určitě dej vědět, až .... 🎉

      Vymazat
  3. Správný čas nastává pro nás všechny 😊 Jsi nám všem, Péťo, vzorem, jak rychle a elegantně a s takovou lehkostí jsi vklouznul do role bloggera 💚 Je mi tu moc příjemně a cítím se tu dobře! Už mám také myšlenku v hlavě a touhu předávat a sdílet krásné věci dál 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Káťo, jsem rád, že je Ti tu příjemně, to mne moc těší.
      Budu rád, číst Tvůj blog, tak šup, šup, ať mám co číst...

      Vymazat

Okomentovat

Milí přátelé, čtenáři mého blogu. Ocením jakoukoluliv zpĕtnou vazbu, rád bych, aby tento blog byl interaktivní a proto uvítám vaše náměty o kterých by jste rádi četli. Je pro mne výzvou zpracovat jakékoliv téma.
Vyzkoušejte mne...
Budu se snažit kápnout vám do noty.
Vážím si zpĕtné vazby v podobĕ vašich komentářů.
Komentovat může každý bez omezení v rámci slušnosti a lidskosti s ohledem na slušné mravy. Dĕkuji!
S úctou
Petr

Oblíbené příspěvky