Hravý příběh

Koulení
Přemýšlím a rozjímám nad svým životem, vzpomínám na setkávání, kdy jsem potkával a míjel lidi, kteří mi přišli kdy do cesty.

Plánovaná a náhodná i nečekaná setkání mne vždy zocelovala pro hru zvanou život. 

Jako pestrobarevné pohyblivé koule na plátnĕ biliárdu, tak rozmanitá hra se rozvíjí den co den a já si uvědomuji, že mne tato hra baví čím dál tím víc.

Stejně jako se pohybují koule křížem krážem sem a tam, narážejí do sebe a posouvají se navzájem, až ke své blízkosti a dotyku, některé se minou a zapadnou v zapomění, jiné objíždějí obloukem a další se přibliżují svou uměleckou falší, tamty do sebe drcnou s veškerou vehemencí, tak stejně je můj život protkán lidmi se kterými sdílím tuto báječnou hru.

Vzpomínám na přátele z dětství, ze školy, zaměstnání, různých bohulibých i ménĕ libých akcí. 

Každý kdo mne kdy míjel a dopřál mi společného doteku bytí, i ten jenž vedle mne jen kdy postával, všichni ti jež utvářeli mou životní hru a stále utvářejí, ti všichni mi dávají pocit radosti a jsem za tu zkušenost neskonale vděčný.

Hraji si rád!

Dostal jsem v životĕ spoustu rad i políčků a ten divoký mumraj na plátně mne posouvá stále dál a dál.

A když poslední černá koule zmizí v důlku a bílá stojí osamocena v jasném světle vítězství, tehdy hra nekončí, postaví se nový základ v trojhraném rozměru a hra pokračuje dál v milionech kombinací rotujících koulí.

Každý z nás je jednou, tou hlavní bílou koulí, která i když vyhraje či zapadne, je vždy koulí základní pro stáletrvající hru. Je to příběh, jež nikdy nekončí.

Tou hrou je život sám!

Děkuji přátelé, že vás mám...

 Příběh nekončí





Komentáře

  1. Odpovědi
    1. No jak pak by ne Vláďo!
      Už jsme se kouleli i v lese,
      při sázení stromků, přeci.

      Vymazat
  2. Opravdu umíš tak krásně psát, že bych mohla číst dál a dál. Možná by jsi časem mohl napsat i knihu povídek 😉 Myslím si, že i když napíšeš cokoli, stále ti toho na srdci zůstává víc a víc. Časem Ti ,,jen" tento blog nebude stačit 😊👍
    A příměr k bílé kouli je docela trefný. Při postavení nového základu ,však nevíš jak barevné koule kolem sebe budeš mít. Záleží totiž i na tobě, jaké k sobě přitahuješ. Jaké si všichni dovolíme k sobě přitáhnout, jestli budou jen černobílé nebo správně barevné jako právě na tom kulečníkovém stole. Na tom, jestli si dovolíme žít nebo jen přežívat 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gabčo, máš dar pochopení a velké srdce!
      Jsi pro mne jednou z těch barevných 'kulečníkových koulí',
      která se přiblížila mému srdci a jíž si velice vážím.
      Děkuji!
      Přesně jsi vystihla i to, že mi na srdci zůstává daleko víc,
      než jsem schopen slovy vypsat.
      Život je bezedná studnice zážitků.
      O tom zase někdy příště...

      Vymazat
    2. Děkuji Ti Petře! Budu se těšit na naše další setkání a na další tvoje psaní ❤

      Vymazat

Okomentovat

Milí přátelé, čtenáři mého blogu. Ocením jakoukoluliv zpĕtnou vazbu, rád bych, aby tento blog byl interaktivní a proto uvítám vaše náměty o kterých by jste rádi četli. Je pro mne výzvou zpracovat jakékoliv téma.
Vyzkoušejte mne...
Budu se snažit kápnout vám do noty.
Vážím si zpĕtné vazby v podobĕ vašich komentářů.
Komentovat může každý bez omezení v rámci slušnosti a lidskosti s ohledem na slušné mravy. Dĕkuji!
S úctou
Petr

Oblíbené příspěvky