Čas na vlastní Já

Uvolnění
Tento příspěvek věnuji především ženám, ale muži i děti mohou načerpat trochu k pochopení a třeba je spontánně napadne, jak pomoci, své manželce, mámě, babičce a vykouzlit jim úsmĕv na tváři, který jakoby odešel.

'Jsem žena, a nemám právo na odpočinek, ode mne se žádá oddanost a pořádek, jak ve vztahu, výchově a neméně v domácnosti, to už ani není možno pomyslet na vlastní uspokojení tužeb, to se nenosí a je to nepřípustné, abych uvažovala jinak. Přímo sobecké!'

Připadá ti to povědomé, nebo naopak si říkáš co je to za žvásty? 

Mohlo by se zdát, že takové uvažování je přímo případ pro pana Chocholuška z filmu - Jáchyme hoď ho do stroje, jenže...

Kolik žen, potažmo mužů v domácnosti je ve stavu, kdy už nejsou schopni uvažovat jinak, než co je ještě do konce dne zastat, a to den co den. Myšlenka na jejich pohodlí je ta tam a snad by to byl hřích i na to jen pomyslet. 

Když však po letech urputného snažení už není takový jedinec schopný myslet i jinak a ve všem vidí, to musí být v cajku, co by tomu řekli lidi, kteří vlastně ani nikdy nemohou takovou snahu ocenit, neboť takový člověk přes všechnu usilovnou práci pro domácnost a pro své blízké, širší okruh přátel ztratil a v jádru ztratil i sám sebe, neboť mu nezbývá čas na sebe sama.

Chtě, nechtě taková žena i zkrze všechnu čistotu, strádá ve svém nitru a dokonce je naštvaná a nevrlá, že její obĕtavou práci nikdo neocení a je znechucena neustálou arogancí druhých v jejím okolí, kteří znehodnocují její tvrdou práci. I přes tyto její pocity urputnĕ usiluje o dokonalé vyhoření.

Okna, špajz, skřínĕ a všechna domácí zákoutí se musí lesknout. Svátky jsou skvělou příležitostí říci, je to zvyk, to jinak nejde, to se musí. A opět se vynoří silná myšlenka, co tomu řeknou lidi, když neuvidí přes ta naše špinavá okna... Už si ani není ochotna přiznat, že ta okna jsou už dávno dvakrát čistá.

Dej si pauzu, sedni si, nedej se. Zvedni oči a pohleď na tu krásu života kolem sebe, vnímej potřebu svých blízkých, být vědomě spolu. Udělej si čas pro sebe, zajdi si zaplavat, s rodinou do kina, nebo jen tak seď s rukama v klíně a vzpomeň si na své zrození. 

Na svět sis nepřinesla nic jiného než dobro a to je třeba zušlechťovat. Uvolni se prosím a opusť nepodstatné ze své mysli, jsi potřebná, ovšem ne jen ostatním, ale především také sama sobě.

Když vypustíš páru z tlakového hrnce života, nemusíš mít obavy, že se špagety rozlétnou  po okolí. 

Je čas na sebe!

Pokud sis udělala milá ženo čas na tento článek, tak ještě spočiň chvíli a pusť si tuto píseň a sni.


 




Komentáře

  1. Myslím si, že právě generace našim maminek a babiček byly prostě tak naučené - vychované. Když jsem byla v pubertě a už mě to moc rozčilovalo a ozvala jsem se. Tak mi máma tehdy řekla: ,,Proto, ženy nosí doma zástěry s kapsami. Aby všechny své starosti strčily právě tam. A kdyby to nestačilo, tak se tam najde i místo na kapesník. Dělala to moje máma, babička i její máma a budem to dělat všechny."
    Přesto, že se ve mě všechno bouřilo, s klidem se na mě usmála a řekla, že to jednou pochopím. Nepochopila jsem to do dnes.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, mnoho maminek tak jedná i maminka má.
      Vážím si její snahy mít vše jako ze škatulky, ale zároveň
      bych jí přál, aby se dokázala v klidu posadit a věnovat se
      sobě, bez ohledu na smítko na podlaze.
      Aby si řekla: "Teď si užívám života."

      Vymazat

Okomentovat

Milí přátelé, čtenáři mého blogu. Ocením jakoukoluliv zpĕtnou vazbu, rád bych, aby tento blog byl interaktivní a proto uvítám vaše náměty o kterých by jste rádi četli. Je pro mne výzvou zpracovat jakékoliv téma.
Vyzkoušejte mne...
Budu se snažit kápnout vám do noty.
Vážím si zpĕtné vazby v podobĕ vašich komentářů.
Komentovat může každý bez omezení v rámci slušnosti a lidskosti s ohledem na slušné mravy. Dĕkuji!
S úctou
Petr

Oblíbené příspěvky